torsdag 14 november 2013

Hallstahammar och rondelbyggande!


Idag blev jag riktigt irriterad på hur många gånger dom där rondelerna byggts om.

Att det ska vara så svårt att få något gjort ordentligt, man ska ju inte behöva byta sten vid varje rondel vid varje årstid.

Nog är nog, lägg pengarna på bättre ställen!

Dags att se över vad det är för styrande i Hallstahammar som tillåter dessa klåpare att fortsätta modelera om rondelerna för jag hoppas verkligen det inte går ut över skattebetalarnas pengar för mycket dumma saker må göras men kom igen. Så svårt är det inte att räkna ut hållbarhet på rondel vid tung trafik som passerar dagligen, Det är ju inte så att vi är dom enda som har tung trafik som passerar rondeller.

Hoppas folk faktiskt börjar se sig omkring på dom små detaljerna som kostar massvis med pengar och finns så många bättre ställen att lägga dom på istället för att bränna dom inför årsskiftet så man kan få samma budget inför nästa år.

rondellerna, asfalten, dagis modulerna osv.. detaljer som man skjuter till framtiden och inte omöjligt att det skappats problem man tänkt lösa väldigt lägligt inför ett kommande val. För om inte oppositionen skapar problem då kan man göra det själv och sedan skylla på opposition för att visa alla hur bra man löst det när man i 3 års tid bara lagt pengar på hög för att kunna plocka fram till valår.

Ursäkta mig men vad är det för sätt att sköta hallstahammar.. Jag vill och vet att det kan göras bättre.. Frågan är väl om det finns någon som vill haka på tåget.

Se till att hålla koll på allt strul som händer så ska framtiden bli intressant att följa lite bakom kulliserna.

Ha det så kul..

"Ifrån en nybliven Folkpartist syn"

4 kommentarer:

  1. Om du ska ge dig in i politiken, bli inte en av dem i opposition som bara hittar fel :)

    Se till allt det som gjorts som är helt fantastiskt!

    Dessutom så ligger beslutet att bygga om rondeller hos de styrande tjänstemännen, inte politikerna :)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte för avsigt att bli en av oppositionen.. och bara fel hittar jag inte utan bara saker som jag märkt inte görs bra och bör ses över för att kasta pengar i sjön är inte en bra politik i mina ögon.

    Självklart har mycket gjorts bra men det betyder inte att man ska sluta jobba för att göra det bättre eller ska vi blint titta på allt bra och nöja oss, är det ett bra sätt att fortsätta på?

    Beslutet må ligga hos dom styrande tjänstemännen men det betyder inte att det är rätt och om vi politiker inte säger ifrån och sätter vad som är norm så ser dom tjänstemännen att det är ok att fortsätta slösa och där kan vi påverka om inte annat så har dom för stor budget och kanske se över den saken.
    så med det har vi politiker en del av ansvaret :)

    och tack för att du tog oskulden på min blog med första kommentaren :P

    SvaraRadera
  3. Anledningen till att jag uppmanade dig att inte bli en del av de som skriker att allt är fel är att du väljer ett sådant inlägg som ditt första politiska :) (Du kanske gjort tidigare som jag missat)

    Självklart betyder det inte att man ska stanna upp och klappa sig själv på axeln och le förnöjt. Men det skulle också gå att lyfta fram något som ni i folkpartiet gjort positivt istället för vad några andra har gjort negativt.

    I min värld blir det lite fel i din argumentation när du i originalinlägget målar ut de styrande som problemet. "Dags att se över vad det är för styrande i Hallstahammar". För att sedan i ditt svar säga att det är tjänstemännen som bestämmer. Är det inte rimligare att rikta kritiken direkt mot tjänstemännen, i säg ett mail till tekniska?

    Var jag alltså först av alla? ^^ Där ser man

    SvaraRadera
    Svar
    1. detta var inte mitt första och visst kan man lyfta fram det som görs bra men till viss måtta. Själv så skulle jag heller vilja ha strävan till att hitta nästa "problem" än stanna och ta mig tid att ge mig själv en klapp på axeln, inte mitt jobb i mina ögon då jag söker att göra saker bättre.
      Sedan har jag inte 100% koll på vart alla beslut tas och så vidare utan i detta inlägg till exempel yttrar min frustration på hur det är gjort idag.

      mitt svar grundades på fakta du la fram och jag la fram ett sätt att fortsätta för att nå lösning i det scenario du påstod om.

      Men i grunden så ser jag dom styrande som politikerna dvs dom folkvalda som ska föra andras talan och dom som görs sitt jobb dvs tjänstamännen gör deras bästa efter vad dom har att tillgå.

      Så med detta så skulle jag gärna se en ändring på sätt att göra saker, här nyliggen så hade vi ett möte och vi diskutera hur saker och ting görs i nuläget och en sak som kom fram som jag reagera på var hur en viss ordförande hade tagit tillbaka ett beslut och sedan tagit ett nytt genom sin makt som ordförande inte någon stor sak men det skulle varit möte men blev inte av och då gick hen in och tog tag i saken, i vissa stunder bra men i längden inte rätt.

      Det är mycket små saker som jag lär mig var gång vi samlas.. annat exempel är att nuvarande styrelse/ledning inte anser det vara en bra sak att ge 83 utförsäkrade ungdomer jobb och samtidigt spara in pengar på kuppen för kommun och då pratar vi om en lön på ca 14000kr med 60% jobb och 40% studier i 1 år vilket berättigar A-kassa osv..
      Allt är klart och kommun kommer inte behöva göra ett dugg jobb arbetsförmedlingen gör allt men dom säger nej.. för mig... idioti.. för dom.. vad vet jag inte rätt kanske.. alternativt kanske något dom vill hålla på inför valet..

      sen har vi skolan... Tunbo skolan kommer med nuvarnade framfart inte finnas mycket till, vi jobbar på det för att hindra får se om vi kan hinna åtgärda eller vad som händer... men mer om det en annan gång..

      Mvh David

      Radera