tisdag 8 maj 2012

Diablo 3!?!

Snart är det dags att kasta sig ut mot helvetets alla undersåtar och så vidare i ett nytt episkt Diablo spel...

Eller finns det något annat som kan få en att spela detta spel?

Vad är det som är så banbrytande och speciellt med detta?

Mitt enkla svar är att det är inget speciellt med detta spel om du inte räknar med att användarvänligheten har ökat med stora mått.. Det har blivit mer streamlined och ökad möjligheten att spela din karaktär så som du vill med möjlighet att prova runt alla olika stilar för att hitta din stil.

Men största anledning till att jag kommar logga in på Diablo 3 är att Guild Wars 2 inte finns på hyllorna än och troligen inte förrän om en sådär 3-6 månader så det ger mig den tid över till att få bra valuta av Diablo 3..

Så till er andra som står i valet och kvalet.. jag tänkte inte lägga mina slantar på detta spel då det inte finns någon med guldbyxor här hemma men om det var något som jag lärde mig av att logga in på "Open Beta Weekend" som var nån vecka tillbaka var att det var mer likt Diablo 1 en det var tvåan och det talar för då man växte upp med Ettan och har så många mysiga minnen till den men framförallt med inga större förväntningar så hade jag en riktigt trevlig tid spelandes störst framgång var det i multiplayer läget.. Det vara bara så välgjort att jag hade inget annat moraliskt val mot mig själv än att bita i det sura ekonomiska äpplet och gräva fram slantarna till att köpa spelet..

Så ligger det till inget massa lul lul utan ett bra välgjort spel med stor möjlighet att köra många timmar på och mer än så kan man ju inte riktigt begära av spel nuförtiden.. ge mig minst 30 timmar spel så har det varit än väl värd investering.. sen finns det guldkorn som skyrim vilket om man inte provat kanske bör beakta innan Diablo 3 men vid det här laget hoppas jag ni alla förstår att det finns en anledning till att skyrim fick Årets spel utmärkning..

Leta gärna efter mig ingame.. hittas med namnet: Gobbii

Var ej rädda att droppa en kommentar det uppskattas alltid..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar