onsdag 9 maj 2012

Min son.. Hackern.. Möjligt?!?

Min vision om jag skulle få som jag vill med en framtid som jag själv skulle varit nöjd med vore att knäcka något extremt säkerhets system liknande NASA, FBI, Norton Antivirus.. ja alltså något som verkligen visar att "stjärnorna är gränsen" på så sätt så skulle man aldrig behöva oroa sig för jobb någonsin igen.. Det är en dröm och jag hoppas att mina barn kan leva den..

Var dag blir man förundrad över hur snabbt och lätt mina barn tar till sig information 2 åringen lätt rör sig igenom ipaden som om det vore självklart och hoppar mellan spelen och dom olika programmen, knappt så man hade kunnat tänka sig det för 1 år sedan att han skulle snappa upp det så snabbt.. har gått så långt att man börjar testa honom med siffror och bokstäver så man ska kunna ta honom vidare in i den teknologiska världen..

Måste börja leta efter pussel spel som man måste lösa uppgifter för att ta sig vidare som dock är lite barnvänligt det tråkiga är ju att man inte kan göra spelen åt honom utan måste hoppas någon mer än jag förutspått en efterfråga..

Sen är ju frågan hur lär man sitt barn grunderna till att förstå hur man tar sig igenom koder eller på ett förenklat språk hur man tar sig förbi hinder man själv inte tidigare givit sig på.. ser så illa ut att man faktiskt måste själv försöka leda och det kommer troligen bli en himla intressant färd vi tar tillsammans.. undrar om vi kan få med lillebror som är lite över 1 år just nu.. han har ju ändå börjat tråna efter den hederliga padden.. bror lyckas ännu hålla den utom räckhåll sittandes i soffan..

Sen hoppas man på att man lyckas skapa den perfekta Nörd/sport kille.. med lite intresse och push ifrån pappa så kanske det blir en eller flera basketspelare ifrån denna familj också.. synd att omgivningen inte bidrar mer till det intresset utan det ska till att man flyttar om man ska verkligen kunna nå ut.. sitter dock i styrelser för att öppna upp deras framtida möjligheter om man nu blir kvar här..

Men i slutändan så blir dom vad dom vill bli och jag får hoppas att man lärt dom något vettigt att ta med sig i livet..

Ska bara se till att hämta hem 7åringen ifrån sin "trevliga" mamma.. vill bara lägga till att vad min personliga åsikt om denna mamma är inte kan fås fram genom detta tangentbord... vet inte vad hennes fel är men hennes beteende tycks ändå peka på någon allvarlig störning.. Jag är bara glad över att jag kom ifrån henne dock väldigt ledsen att sonen hamnat i hennes gerillaförning mot mig, att hon inte fattar att hon skadar honom för livet samt att han kommer alltid vara kluven av det som hänt... Önskade att det fanns mer jag kunde göra för honom.. men det är ju tur att rätts systemet vi har gör "rätt" för sig...

Men försöker lämna det mesta bakom mig och bara dokumentera allt som sker så jag kan svart på vitt visa vad som hänt när det blir dags att krypa till korset och hjälpa min son att finna sig igen..

Saknar dig Theo.. tänker på dig varje dag och förlåt att jag inte finns vid din sida just nu men en dag så kommer jag sitta där igen..

Så är det någon som vet något om nåt "ABC till Hacking för Dummies" eller nåt så finns jag här och reda att föra det vidare till nästa generations pirater.....

Lite information om hur den moderna hackern som konsult kan man läsa om här speciellt då på kommentarerna som helt klart har mer koll än reportern.
sverigesradio.se/ -- Artikel beskrivande hur en Hacker kan jobba som konsult men för att media ska bli intresserade målas upp som utpressare..

Någonstans ska man väl börja plugga.. och om man börjar nu så får jag en liten tjuvstart alla fall:
flashback Tips om var man bör börja för at t förstå grunden till att "Hacka"..

Hitta även en bok med lite roliga historier.. för den som vill in i denna värld(mig själv bland annat):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar