tisdag 8 maj 2012

Pay it Forward!!

Hur ofta får man en gratis chans till att göra någon annan glad med ett enkelt knapptryckning? oftast.. aldrig.. men idag så fick jag den chansen och den kändes så självklar att jag bara ville dela med mig av den till alla andra som motförmodan skulle snubbla över detta..

Den perfekta världen där vi alla kan leva i harmoni är troligen en dröm men med drömmar kommer hopp och med hopp så finns det alltid chans till att göra vad var och en kan för att hjälpa till att skapa en sådan värld där alla vill vara och leva tillsammans..

Typiskt svenskt ordspråk är att "din granne är din största fiende" oftast är detta fenomen förekommande där det finns folk som bor närmare än 50 m ifrån närmaste granne efter det avståndet så tenderar folk att tycka mer om varandra men bara lagom...

Så varför inte hjälpa en främling vem vet vad som händer.. troligen ingenting.. men så länge det inte skadar dig själv vad kan inte en hjälpande hand göra för någon annan..

"Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad" passar så bra in på hur man ska vara som människa och jag försöker varje dag få mina barn att leva och tänka efter..

Så för dom som känner till fenomenet Facebook.. här har ni en chans för att hjälpa en mor som aldrig varit annat en snäll och alltid med ett leende när man träffas.. gå in och gilla inlägg nummer 17 av "Paola Serrano A" så har ni hjälpt till att visa att det finns människor att tro på där ute omkring oss alla.. kramar till dom som bryr sig...

http://www.facebook.com/ **Gilla inlägg nummer 17 av "Paola Serrano A"**
Gå in på denna delning och "Gilla" kommentar nr17 av:
**Paola Serrano A**
Min mamma är den bästa mamman i hela världen ,hon har hjälpt mig genom väldigt mkt i mitt liv . Hon gav mig en bra uppfostran helt ensam . Jag är glad att jag mår bra idag och det är tack vare henne. Utan henne skulle jag aldrig klara mig. Jag älskar dig mamma! Du är både en mamma till mig och min bästa vän. ♥
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar